Informačná povinnosť - reklamácie
Informačná povinnosť - reklamácie
INFORMAČNÁ POVINNOSŤ PREVÁDZKOVATEĽA
( ďalej aj ako "zásady OOÚ")
Podľa článku 13 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane
fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len
"Nariadenie") v súlade s §19 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov ( ďalej len
"zákon")
PREVÁDZKOVATEĽ
Obchodné meno: JANLOB, s. r. o.
Sídlo: Andreja Kmeťa 1, 071 01 Michalovce
IČO: 47218487
Zapísaný v Obchodný register Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č. 32793/V
Kontaktné údaje prevádzkovateľa:
Kontaktná osoba: Mgr. Lucia Obšatníková
+421 902 71 78 91 ugrolla@gmail.com
Andreja Kmeťa 1, 071 01 Michalovce
PRÁVA DOTKNUTÝCH OSÔB
1. Právo na prístup k osobným údajom
Znamená právo od kompetentnej osoby získať potvrdenie o tom, či dochádza
k spracovávaniu osobných údajov dotknutej osoby, ktorá svoje právo uplatňuje/uplatnila.
Znamená právo od kompetentnej osoby získať prístup k týmto údajom.
Každá dotknutá osoba má právo a nárok na prístup k informáciám a to o:
- Účeloch spracovávania
2
- Kategórii dotknutých osobných údajov
- O dobe spracovávania a uchovávania
- O okruhu príjemcoch
- O postupe v každom automatickom spracovávaní, prípadne následkoch takéhoto
spracovávania
- A iné ( čl. 15 Nariadenia)
Ako prevádzkovateľ máme právo použiť všetky primerané, dostupné opatrenia slúžiace k
overeniu totožnosti dotknutej osoby, ktorá žiada o prístup k údajom a to najmä v súvislosti
s online službami a identifikátormi. Na základe žiadosti dotknutej osoby vystaví
prevádzkovateľ potvrdenie o tom, či sa spracovávajú osobné údaje dotknutej osoby, ktoré sa
jej týkajú. Pokiaľ tieto údaje prevádzkovateľ spracováva, na základe žiadosti vystaví kópiu
týchto osobných údajov dotknutej osoby. Prvá kópia a jej vystavenie je bezplatné. Akékoľvek
ďalšie kópie o ktoré osoba žiada prevádzkovateľ spoplatní, teda bude za ne účtovať poplatok
zodpovedajúci iba administratívnym nákladom, ktoré mu vzniknú vystavením kópie. Pokiaľ
osoba žiada o informácie prostredníctvom elektronických prostriedkov, poskytnú sa jej
v bežne používanej elektronickej podobe napríklad prostredníctvom emailu ak nepožiada
o iný spôsob.
2. Právo na presnosť osobných údajov
Ako dotknutá osoba máte právo na to, aby osobné údaje ktoré ste poskytli
prevádzkovateľovi preniesol ďalšiemu prevádzkovateľovi v bežne používateľnom a strojovo
dotknutej osoby alebo na základe zmlúv a ich spracovanie prebieha formou
automatizovaných prostriedkov.
3. Právo na obmedzenie spracovávania
Predstavuje možnosť uplatniť si toto právo, ak ako dotknutá osoba napadnete správnosť
osobných údajov a ostatných náležitostí v zmysle článku 18, recitálu 67 Nariadenia, a to
formou dočasného presunutia vybraných osobných údajov do iného systému spracovávania,
zamedzenia prístupu používateľov k vybraným osobným údajom alebo dočasné odstránenie
4. Právo namietať
Právo dotknutej osoby kedykoľvek namietať voči spracovávaniu jej osobných údajov
z dôvodov týkajúcich sa jej konkrétnej situácie. Namietať spracovávanie jej osobných údajov
môže na základe:
- právneho titulu plnenia úloh realizovaných vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej
moci, alebo právneho titulu oprávneného záujmu prevádzkovateľa
- spracovávania osobných údajov na účely priameho marketingu
3
- spracovávania na účely vedeckého či historického výskumu alebo na štatistické účely
V primeranom čase doručenú námietku posúdime. V takomto a v tomto prípade z našej
strany nesmie ďalej dochádzať k spracovávaniu osobných údajov. Teda tieto osobné údaje
nesmieme ďalej spracovávať ak nedôjde k preukázaniu že osobné údaje spracovávame
z dôvodu nevyhnutných oprávnených záujmov, ktoré neprevažujú nad právami alebo
záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku.
5. Právo na opravu
Pokiaľ o Vás ako prevádzkovateľ evidujeme nesprávne osobné údaje máte právo na opravu.
Zároveň máte ako dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov. Ako
prevádzkovateľ vykonáme opravu, poprípade doplnenie osobných údajov a to bez
zbytočného odkladu po tom čo nás ako dotknutá osoba požiadate.
6. Právo podať návrh na začatie konania
Ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie konania Úradu na ochranu osobných
údajov Slovenskej republiky, pokiaľ máte pocit a domnievate sa, že došlo k porušeniu vašich
práv v oblasti ochrany osobných údajov
7. Právo na výmaz
Právo na takzvané "zabudnutie" tých osobných údajov, ktoré sa týkajú dotknutej osoby.
Vzhľadom na svoju povahu, ako aj závažnosť je však toto právo dotknutej osoby v istej miere
obmedzené stanovením ďalších predpokladov, t.j. po uplatnení tohto práva dotknutou
osobou prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje a to ak je splnený
niektorý z nasledujúcich predpokladov:
- Osobné údaje už pre účely na ktoré sa získali, alebo inak spracovávali nie sú potrebné
- Dôjde dotknutou osobou k odvolaniu súhlasu na základe ktorého sa spracovávanie
vykonáva
- Osobné údaje sa spracovávajú nezákonne
- Dotknutá osoba namieta voči spracovávaniu osobných údajov
- Dôvodom pre výmaz je splnenie povinnosti zákona, osobitného predpisu alebo
medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná
- Osobné údaje sa získali v súvislosti s ponuku služieb informačnej spoločnosti osobe
mladšej ako 16 rokov
Dotknutá osoba nemá a nebude mať právo na výmaz osobných údajov a to za predpokladu,
že ich spracovávanie je potrebné na:
4
- Splnenie povinnosti podľa zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy,
ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo na splnenie úlohy realizovanej vo
verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi
- Uplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie
- Účely archivácie vo verejnom záujme, na účely historického alebo vedeckého
výskumu, či na štatistické účely, pokiaľ je pravdepodobné, že právo na výmaz
znemožní alebo sťaží závažným spôsobom dosiahnutie cieľov takéhoto spracovávania
- Z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia
- Preukazovanie, obhajovanie alebo uplatňovanie právnych nárokov
Prevádzkovateľ výmaz osobných údajov dotknutých osôb vykoná na základe žiadosti, a to
bez zbytočného odkladu, ihneď po tom čo vyhodnotí, že žiadosť dotknutej osoby je dôvodná.
UPOZORNENIE
Ako Prevádzkovateľ za účelom maximálnej ochrany Vašich osobných údajov sme
dospeli k prijatiu primeraných organizačných, personálnych a technických opatrení. Našim
cieľom je v čo najväčšej miere zabrániť, poprípade zabezpečiť zníženie rizika úniku,
zverejnenia, zneužitia alebo iného použitia Vašich osobných údajov. V prípade, že by
nastala skutočnosť, ktorá by pravdepodobne mohla viesť alebo povedie k vysokému riziku
pre práva a slobody fyzických osôb, ako dotknutá osoba budete bezodkladne o tejto
skutočnosti informovaná, kontaktovaná. ( čl. 34 Nariadenia)
Požadujeme od Vás ako od osoby dotknutej, v záujme zachovania zásad spracovávania
osobných údajov, ktoré ustanovuje Nariadenie ale aj zákon a to najmä zásady
minimalizácie osobných údajov, iba tie osobné údaje, ktoré sú nevyhnutnou zákonnou
alebo zmluvnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracovávania. Zároveň Vás
upozorňujeme, že neposkytnutie týchto povinných údajov nevyhnutných na uzatvorenie
zmluvy môže mať za následok neuzavretie zmluvného vzťahu.
EVIDENCIA REKLAMÁCIÍ
Prevádzkovateľ prijal primerané personálne, technické a organizačné opatrenia a to hlavne
vo forme:
- Zabezpečenia trvalej dôvernosti, dostupnosti, integrity a odolnosti systémov spracovávania
a služieb
- Procesu pravidelného testovania hodnotenia a posudzovania účinnosti organizačných
a technických opatrení slúžiacich k zaisteniu bezpečnosti spracúvania
5
- Schopnosti včas zabezpečiť obnovu dostupnosti osobných údajov a tiež prístup k nim a to
v prípade technického alebo fyzického incidentu
Účel spracúvania osobných údajov: Osobné údaje v danej agende sa spracúvajú za účelom
vybavenia priebehu reklamácie, vzhľadom na zákonné právo klienta, ak prevádzkovateľ
klientovi dodal tovar alebo službu. V rámci účelu sa jednotlivé reklamácie zaznamenávajú do
evidencie, tzv. knihy reklamácií. Následne po zaznamenaní sa reklamácia vybavuje
v stanovených lehotách.
Názov IS Evidencia reklamácií /IS22/
Právny základ Plnenie zákonných povinností prevádzkovateľa
vyplývajúcich z osobitných právnych predpisov
najmä:
Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení
neskorších predpisov,
Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení
neskorších predpisov,
Zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady
č.372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov zmluvy uzatvorené v zmysle vyššie
uvedených právnych predpisov.
Kategórie príjemcov zamestnanci prevádzkovateľa
orgány štátnej správy, verejnej moci a verejnej
správy podľa príslušných právnych predpisov,
poverení zamestnanci
Kategórie dotknutých osôb Zákazník prevádzkovateľa uplatňujúci si svoje
právo na reklamáciu
Kategórie osobných údajov meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu alebo
pobytu, kontaktné údaje, číslo účtu
Lehoty na vymazanie osobných údajov 5 rokov
Informácia v zmysle §19 odst. 1 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. – Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej
krajiny alebo medzinárodnej organizácii
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. c) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo svoj súhlas kedykoľvek
odvolať
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. d) zákona 18/2018 Z. z. ako dotknutá osoba máte právo podať návrh na začatie
konania podľa §100 zákona 18/2018 Z. z.
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. e) zákona 18/2018 Z. z. poskytovanie osobných údajov je zákonnou požiadavkou
Informácia v zmysle §19 odst. 2 písm. f) zákona 18/2018 Z. z. osobné údaje nebudú použité na automatizované
individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
Svojím podpisom potvrdzujem, že som si informačnú povinnosť prečítal/a
___________________________________
Dotknutá osoba( meno, priezvisko, podpis)